Schema de marketing prin care produsele se vând în cantități mai mici, dar la același preț, ia amploare în țara noastră. Mai mulți internauți au postat pe rețelele de socializare filme în care se arată sticle de balsam, la raft, cu conținutul aproape pe jumătate.
A făcut și Digi 24 acest experiment și a oferit rezultatele. Speculând comportamentul cumpărătorilor de tipul „luăm mai mare, pentru că este mai mult”, producătorii au păstrat mărimea sticlelor de balsam, dar au scăzut cantitatea din interior.
Dacă se ia o sticlă oarecare de balsam, după deschidere se poate observa că în interior lipsește aproximativ un sfert de lichid. Jurnaliștii Digi au verificat un recipient de balsam pe care scrie cantitatea de 1.275 ml. După test, a reieșit faptul că această cantitate notată pe sticla de balsam este într-adevăr cea corectă.
Fenomenul prin care produsele se vând în cantități mai mici la același preț se numește „Shrinkflation”. Adică produsul nu se scumpește, dar cantitatea se micșorează.
„E mai puțin vizibil, în sensul că procesatorii sau producătorii scad gramajul produsului, lăsând prețul constant la achiziție către retaileri și automat către furnizori, că el rămâne la fel. Dacă procesatorul mi-l livrează cu același preț, e clar că și eu la raft am același preț”, a declarat Feliciu Paraschiv, reprezentantul Asociației Naționale a Comercianților Mici și Mijlocii.
În majoritatea sticlelor de 1,5 l conținutul a fost micșorat la 1.275 ml, iar cel de 2 l volumul actual are doar 1,8 l.
„O înșelătorie pe față. Am cumpărat și am plătit cu 30% mai mult pentru un gramaj cu 10-15% mai mic”, spune un client.
„În toate sticlele… și în lapte găsiți același lucru. Este un mod mai șmecheros, mai interesant, de a scumpi lucrurile”, afirmă o clientă.
În ultimul an, conform Institutului Național de Statistică (INS), detergenții s-au scumpit cu aproximativ 25 de procente.
FOTO – Captură video: Digi 24